A feh r ruha nem takar

Igazs g s Hamiss g egy tt mentek f rdeni. A Hamiss g el bb j tt ki a v zb l, ellopta az Igazs g ruh j t, mag ra vette, a saj tj t meg ott hagyta a parton. Szeg ny Igazs g nagyon elszomorodott, amikor nem lelte a holmij t, de gy sz lt mag ban: “Ink bb j rok mez telen l eg sz h tralev letemben, semhogy magamra vegyem a Hamiss g k nt s t.” Az ta mez telen az Igazs g, a Hamiss g meg mind a mai napig az Igazs g k nt s ben j r-kel az emberek k z tt.

H rom fiam van. Nagyon sok ld s s r m van benn k s ltaluk. Ezek mellett elt rp l az a “haszon”, hogy mivel azonos nem ek, p r v eltelt vel, viselhetik egym s ruh it. Mi azonban hordhatjuk-e m sok ruh it? Dicsekedhet nk-e m sok gy m lcseivel?

Nem a ruha teszi az embert, sz l a b lcs mond s, s ezt vallom n is. Azonban, ha templomba megy nk illik gy fel lt zni, hogy az emberek l ss k a vas rnapi ruh t. Ami m g tte van, azt min l jobban el is kell takarni, nehogy gyenges geinkre r j jjenek?! Borzaszt an mocsok dolog a k pmutat s, mert be lehet csapni vele nemcsak m sokat, hanem saj t magunkat is. Az igazs g pedig el bb vagy ut bb gy is kider l. A pukkan s zs mleszer ki resedett form k t p rt ke nem meggy z a f ldi letben sem.

A hamiss g felveszi az igazs g lepl t, s t dicsekedik is vele, hogy milyen sz p a ruh ja. s lesz bel le az l sk d kirakatember, aki szeret m sok munk j val hencegni, m sok bab rjait learatni. El sem tudja k pzelni az ilyen, hogy megfosztja saj t mag t a val di r m kt l.

Nemr g hallottam, hogy valamelyik gy lekezetben szolg lt egy gymond teljesen k tbalkezes, k tball bas pap. De olyan, hogy amihez hozz ny lt elt rt, leesett, kigyulladt… Tal n ismer s az ilyen t pus ember. B rmily hihetetlen, azt mondj k, hogy a k rny k legvir gz bb egyh zk zs ge volt ott. Ennek k t oka volt: Az egyik, hogy a lelk sz megtanult egy tt lni a b nas g val. Teh t hordozta, kifejezte, tudott bocs natot k rni, nem titkolta, nem nagyk p sk d tt, nem kompenz lta. Egyszer en csak kifejezte. Term szetesen, emberien viselte az sszes gyetlens g t. A sebzetts gre is lehet v laszt adni, nemcsak a sebzetts gb l. A m sik oka a vir gz snak s a gy m lcsterm snek pedig az, hogy ez megsz l totta az egyh zk zs g tagjait, s mindenki azon tolakodott, hogy hogyan seg thetne neki. s ez rt csatarendbe lltak a civilek, s mindenki aktiviz lta mag t. Majd mi megcsin ljuk! M shol, meg ott mindenhez rt vezet , amire a reakci : majd megcsin lja. Ha olyan okos, csin lja meg! Mi meg majd kritiz ljuk. Ez egy j feloszt s – gondolj k.

Olyan j , hogy ebb l a g rcs s megfelel si k nyszerb l valaki m r felszabad tott benn nket. Lemondhatunk a sz gyen takargat s r l.

Azt gondolom: nem rdemes m sok ruh j t lcak nt viselni, nem ildomos m sok gy m lcseivel dicsekedni, m s bab rjait learatni. De egyetlen esetben m gis kiv telt kell tennem! s ez a kegyelemtan paradoxona.

A mennyei Atya biztos tott sz munkra olyan ruh t, amit t bb mint k tezer ve, gener ci kon t, hordanak a testv rek A feh r ruha, amit J zust l kapok, nem az n mos poromt l vir t ilyen sz pen, nem is csak az seim rdeme az, hogy megmaradt, hanem J zus Krisztus f nye vil g t bel le. Ez igaz n modern, t bb mint divatos lt z k. A gy m lcs, amelyet terem az letem, nem az n gyess gem eredm nye, hanem az L lek gy m lcse, gyetlens gem ellen re. M sok bab rjainak learat sa, pedig kiz r a gy zelmi koszor jutalm t l. Ez a meztelen igazs g!

R.E

Vélemény, hozzászólás?