Kezdőlap / Egyházmegyei hírek / Testvérgyülekezeteikkel kirándultak a sárközújlakiak

Testvérgyülekezeteikkel kirándultak a sárközújlakiak

A reformáció 500-ik évében, 2017-ben, kétszer találkoztak magyarországi testvérgyülekezeteink: Szendrő és Szendrő-Lád tagjai a sárközújlaki gyülekezet tagjaival. – írja Nagy Erika lelkésznő. Az ő beszámolóját tekintsük meg az alábbiakban, a testvérgyülekezetükkel való kirándulásról.

„Augusztusban mi látogattuk meg őket, októberben ők látogattak meg bennünket. Együtt ünnepeltünk ebben a kiemelkedő évben! Ekkor született meg bennük a közös kirándulás gondolata: kiránduljunk együtt Székelyföldre, érintve Erdély nevezetességeit, az ezeréves határain belül. E szép tervet megvalósítandó a Magyarországi Emberi Erőforrások Minisztériumának pályázati lehetőségét hívta segítségül a lelkésznő, hogy a gyülekezetben sokat tevékenykedő idős kisnyugdíjas emberek, nőszövetségi tagok is részt tudjanak venni a többnapos kiránduláson.

40-en Magyarországról, 30-an Sárközújlakról indultunk útra a régen tervezett és nagyon várt kirándulásra, június 21-én csütörtökön. Testvérgyülekezeteink tagjai hajnalban keltek útra, 6 órás út után érkeztek meg gyülekezetünk imaházába, ahonnan kis pihenő után együtt indultunk a nagy útra, Székelyföld felé. Nagybánya, Dés, Szászrégen irányába utaztunk, kisebb pihenők után első célirányos megállónk Szováta-fürdő központja, a Medve-tó volt.

Esti szállásunk pedig a Parajdi Sóbánya közelében, a Sándor és Phoenix Panziókban volt.

A kirándulást megelőző napon nőszövetségünk asszonyai 500 darab töltöttkáposztát készítettek, hogy az első nap vacsorája biztosítva legyen, hogy finom magyaros házi eledellel lássák el vendégeinket, amit a nap végén jóízűen és jókedvvel fogyasztottak el, népdalokkal tűzdelve.

Második nap: Parajd, Korond, Farkaslaka, Székelyudvarhely, Szejkefürdő, Csikszereda, Csiksomlyó, Nyergestető, Sepsiszentgyörgy, Tusnádfürdő, Szent Anna-tó látványosságait tekintettük meg. Este 9 órára érkeztünk meg második napi szálláshelyünkre: Hidegpatakra.

Harmadik nap, ha már közel voltunk felkerestük a Sinaiai Királyi Kastélyt és a történelmi Erdély 1000 éves határán található Brassó város központját is, majd Segesvár után Göcsön pihentünk meg,  ott töltöttük az éjszakát , Marosvásárhely előtt 17 km-el.

Göcsön a finom vacsora után vidám, hagyományőrző mulatságban teljesedett ki a kirándulósereg jókedve, együtt vigadtunk, és ez volt a búcsúesténk is.

Kirándulásunk negyedik napjának reggelén Marosvásárhelyre vezetett útunk. A Vártemplomban részt vettünk a Délelőtti Istentiszteleten, ahol Bukovinszkiné Csáki Tünde, a lelkésznő évfolyamtársnője hirdetett Igét. Berekméri Róbert, egy másik évfolyamtársnő, Kocsis Melinda lelkésznő történész férje beszélt a vár és a város történetéről, vezetett el a Teleki Tékába is. Miután a délelőtt eltelt elbúcsúztunk magyarországi testvéreinktől, akiknek még legalább 10 órát kellett utazniuk, mig hazaérnek.

Mi, sárközújlakiak a városban időztünk még pár órát, aztán Szászrégen érintésével estére érkeztünk haza.

A második-harmadik nap sokszor akadályozott bennünket a kiszállásban az eső, de nagyon sok szép helyen jártunk. Együtt kirándultunk testvéreinkkel: gyülekezeti kirándulást, kikapcsolódást, közösségépítő lehetőséget teremtve. Együtt fedeztük fel Erdély, Székelyföld csodálatos szépségeit és állapíthattuk meg: milyen nagy és szép a mi Hazánk.

Szeretettel ajánljuk minden gyülekezetnek!

Köszönjük a Magyarországi Minisztérium, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő Intézményének támogatását, hogy a kevés jövedelemmel rendelkező nyugdíjasok is láthattak olyan helyeket, ahol többen életükben most először járhattak. Közösségünk osztozott abban az örömben, hogy testvérgyülekezeteink tagjaival kirándultunk!”